Deze algemene voorwaarden zijn de “regels” van BURO MIRJAM op alle vormen van “overeenkomsten” die zij afsluit met klanten. Het zijn de voorwaarden van BURO MIRJAM!
Deze algemene voorwaarden, vanaf nu voorwaarden genoemd, zijn openlijk beschikbaar. Iedereen heeft toegang tot en kan deze lezen op site van BURO MIRJAM. www.buromirjam.nl
ARTIKEL 1: BEDRIJFSOMSCHRIJVING
BURO MIRJAM richt zich op coaching, training en workshops binnen het werkveld van persoonlijke ontwikkeling. BURO MIRJAM is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder het nummer KvK:70976791. Het adres van BURO MIRJAM is Gerrit van Heemskerklaan 14, 1183BJ AMSTELVEEN.
ARTIKEL 2: TOEPASSELIJKHEID
Deze voorwaarden zijn op alle mondelinge en schriftelijke overeengekomen offertes, trajecten, aanbiedingen, bestellingen, overeenkomsten van of met alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard van toepassing. Hierna te noemen overeenkomsten.
ARTIKEL 3: DEFINITIES
Op z’n minst zijn er 2 partijen betrokken bij het tot stand komen van een overeenkomst.
Deze partijen zijn de opdrachtnemer en de opdrachtgever.
Opdrachtnemer: dat is BURO MIRJAM.
Opdrachtgever is degene die gebruik maakt van de diensten en of producten van BURO MIRJAM. Deze wordt vanaf nu de klant genoemd.
ARTIKEL 4: OVEREENKOMSTEN
Een overeenkomst is een afspraak – mondeling en of schriftelijk – tussen BURO MIRJAM en de klant aangaande de aangeboden diensten en of producten. Alle overeenkomsten, ook de mondelinge overeenkomsten, worden schriftelijk bevestigd aan de klant. De overeenkomst komt tot stand als de klant, voor aanvang van het traject een exemplaar (offerte) getekend retour stuurt aan BURO MIRJAM. Dit kan per post of mail.
ARTIKEL 5: UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
BELOFTE: BURO MIRJAM zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. BURO MIRJAM heeft wat de uitvoering van de overeenkomst betreft alleen een inspanningsverplichting. Zij kan niet worden aangesproken vanuit een resultaatverplichting.
BEVESTIGING: Met de bevestiging van de overeenkomst geeft de klant BURO MIRJAM toestemming de gevraagde persoonsgegevens te gebruiken. BURO MIRJAM verwijst hiervoor wel vooraf naar haar privacy- en cookiebeleid welke openbaar is op haar site.
OP TIJD: De klant gaat middels de overeenkomst akkoord met het tijdig aanleveren van informatie. Het gaat hier om informatie waarvan BURO MIRJAM aangeeft dat deze noodzakelijk is of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig is voor het uitvoeren van de overeenkomst. Als deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt BURO MIRJAM zich het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
ARTIKEL 6: PRIJZEN EN OFFERTES
PRIJZEN: De genoemde prijzen zijn in euro’s. Exclusief BTW, tenzij anders vermeld. Eventuele verzendkosten zijn, tenzij anders vermeld, niet inbegrepen bij de genoemde prijzen.
BEKENDHEID: De klant is vooraf op de hoogte gesteld van de prijzen van BURO MIRJAM. Prijzen kunnen vermeld zijn op de site, in een gesprek genoemd zijn of via de mail of brief aan de klant gemeld zijn.
ACTIE PRIJZEN: De actieprijzen zijn alleen geldig gedurende de periode zoals vermeld. Op deze prijzen kan voor of na de bepaalde periode geen aanspraak worden gemaakt.
ONJUISTE PRIJZEN: Het kan voorkomen dat een prijsvermelding door bijvoorbeeld een tik- of drukfout onjuist is. Helaas. Aan onjuiste prijsinformatie kunnen geen rechten worden ontleend.
OFFERTES: Alle offertes en de daarin voorgestelde prijsopgaven door BURO MIRJAM, zijn wat betreft prijs, inhoud en (lever)tijd zijn bindend.
VERVALLEN: Offertes vervallen na 30 dagen, gerekend vanaf van opmaak.
OVEREENKOMST: De offerte veranderd in een overeenkomst als deze voorafgaande aan het traject door de klant is ontvangen, getekend en per post of mail retour is gezonden aan BURO MIRJAM.
PRIJSAFWIJKING: Het kan zijn dat voor de juiste uitvoering van de opdracht BURO MIRJAM andere prijsafspraken moet maken door bijvoorbeeld de inhuur van collega’s (derden), kosten accommodatie, (parkeer)kosten, lunch- of dinerkosten, verblijfkosten en of overige middelen te denken aan flipovers, die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht.
ARTIKEL 7: BETALINGEN
FACTURATIE: De factuur wordt door BURO MIRJAM opgemaakt. Basis hiervoor zijn de afspraken overeengekomen in de overeenkomst.
BETALING: De klant dient de factuur te voldoen door het bedrag over te maken op IBAN NL20 INGB 0666727996 t.n.v. Mirjam Radhakishun.
BETALINGSTERMIJN: Het betalingstermijn is 14 dagen tenzij anders vermeld en of overeengekomen.
BEZWAAR: Bezwaren aangaande de factuur moeten binnen 2 weken na ontvangst van de factuur schriftelijk worden ingediend bij BURO MIRJAM.
UITBLIJVEN VAN BETALING: Bij het niet tijdig betalen of het verzuimen van de betaling is de klant van rechtswege in verzuim en behoudt BURO MIRJAM zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten. De klant is vanaf dat moment ook wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Mocht BURO MIRJAM ertoe besluiten de vordering ter incasso uit handen te geven dan zal de klant de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die met deze incasso gemoeid zijn tevens moeten betalen.
ARTIKEL 8: DUUR en Beëindiging van het traject
DUUR: De duur van een traject wordt vastgelegd in de overeenkomst. Deze kan ten allen tijden worden verlengd of beëindigd. In beide gevallen met er sprake zijn van wederzijds goedvinden.
BEEINDIGING EENZIJDIG KLANT: Beëindiging enerzijds kan plaatsvinden door de klant. Graag schriftelijk bevestigen aan BURO MIRJAM.
Bij een vroegtijdige beëindiging van de overeenkomst met wederzijds goedvinden of eenzijdig door de klant, blijft de financiële verplichting die nog nagekomen moet worden van kracht.
BEEINDIGING EENZIJDIG BURO MIRJAM: BURO MIRJAM heeft het recht om zonder opgaaf van reden het traject te beëindigen dan wel de klant te weigeren. Dit bevestigd BURO MIRJAM schriftelijk aan de klant. BURO MIRJAM betaald het reeds ontvangen bedrag terug (100% ). De overeenkomst is daarmee beëindigd.
ONMACHT: In geval van onmacht heeft BURO MIRJAM het recht om de overeenkomst zonder rechtelijke tussenkomst te ontbinden, door dit aan de klant mede te delen. BURO MIRJAM kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor een eventuele schadevergoeding aangezien er sprake is van onmacht.
BURO MIRJAM behoudt reeds ontvangen betalingen.
ARTIKEL 9: AANMELDEN EN BETALINGEN OPEN INSCHRIJVING
BETALING: Voor aanvang van de workshop of training moet het bedrag door de klant aan BURO MIRJAM zijn betaald. IBAN NL20 INGB 0666727996 t.n.v. Mirjam Radhakishun.
ARTIKEL 10: ANNULERING DEELNAME OPEN INSCHRIJVING
ANNULERING: De klant is verplicht BURO MIRJAM schriftelijk op de hoogte te stellen van de annulering. BURO MIRJAM en de klant gaan eerst op zoek naar passende alternatieven. Mochten deze er niet zijn – dit te beoordelen door BURO MIRJAM – gelden op dat moment de annuleringsvoorwaarden.
ARTIKEL 11: ANNULERINGSVOORWAARDEN
ANNULERINGSKOSTEN 50%: Bij annulering na inschrijving tot een week voor aanvang van een open inschrijving. De klant, moet indien er geen passende alternatieven zijn gevonden, 50% van het totale bedrag voldoen.
ANNULERINGSVOORDEN 100%: Bij annulering na inschrijving tot een week voor aanvang van de open inschrijving, indien de klant heeft verzuimd schriftelijk te annuleren, geen contact met BURO MIRJAM heeft gezocht voor een passend alternatief en of op de dag van aanvang van de open inschrijving de klant niet is komen opdagen. De klant moet indien aan bovenstaande wordt voldaan 100% van het totale bedrag voldoen.
ARTIKEL 12: VERZETTEN VAN AFSPRAKEN AANGAANDE TRAJECTEN
BINNEN 24 UUR: Worden gemaakte afspraken binnen 24 uur door de klant geannuleerd dan zal de klant van BURO MIRJAM een factuur ontvangen en is de klant verplicht deze te betalen.
Indien de klant voor de 24 uur de afspraak annuleert of verzet zal BURO MIRJAM geen bedrag in rekening brengen.
BURO MIRJAM: Anders geldt voor BURO MIRJAM. BURO MIRJAM behoudt zich het recht voor om afspraken te verzetten als zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
ARTIKEL13: GEHEIMHOUDING
BEIDE PARTIJEN: BURO MIRJAM en de klant zijn beide verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is tijdens de gesprekken.
DOORBREKEN: Deze geheimhouding mag BURO MIRJAM doorbreken in geval er sprake is van dreigend gevaar voor de klant en of samenleving. BURO MIRJAM is in dit geval verplicht zich te wenden tot de daartoe bevoegde instanties.
WET: Als op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak BURO MIRJAM gehouden is vertrouwelijke informatie aan de door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en de klant zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijke dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is BURO MIRJAM niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
ARTIKEL 14: AANSPRAKELIJKHEID
BURO MIRJAM is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de directe of indirecte schade die de klant lijdt ten gevolge van of naar aanleiding van beslissingen die hij of zij genomen heeft naar aanleiding van welk product of dienst van BURO MIRJAM dan ook. De klant is en blijft zelf verantwoordelijk voor de gemaakte keuzes.
Ook aanvaardt BURO MIRJAM geen enkele aansprakelijkheid, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten en of producten.
Elke aansprakelijkheid van de klant voor bedrijfsschade of andere (in)directe schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is uitgesloten.
ARTIKEL 12: KLACHTEN
KLACHT: Mocht de klant een klacht hebben dan is deze verplicht de klacht binnen 14 dagen schriftelijk kenbaar te maken bij BURO MIRJAM. Beide partijen gaan samen opzoek naar een goede oplossing. Het staat de klant vrij om de overeenkomst te beëindigen. Verwijzing naar o.a. artikel 8.
Dank voor het vertrouwen en het lezen!
Voor vragen mail naar mirjam@buromirjam.nl
Algemene Voorwaarden Buro Mirjam
Juni 2018
Zie ook het privacy en cookiebeleid van BURO MIRJAM.